Wednesday 30 August 2017

Tetamu Allah

          Assalamualaikum wbt..
Rasanya ni paling lama tak update blog :). Rasanya masa 24 jam tak cukup nak selesaikan macam-macam kerja ..apatah lagi nak update blog. Tapi kali ni nak tulis gak sebab entry kali ni special sikit.           11.8 baru-baru ni merupakan tarikh yang isimewa buat kami adik-beradik sebab ayah Wa dapat menunaikan haji tahun ni . Alhamdulillah..patutnya pergi dengan arwah mak..tapi mak lebih dahulu dijemput menjadi tetamu Allah buat selama-lamanya.
 Dalam kegembiraan nak menghantar ayah menunaikan Haji, pada minggu yang sama jugak kami terima berita kehilangan nenek tersayang. Ya Allah..rasa beratnya dugaan bila terima berita di hari Selasa , sedangkan hari Khamis sepatutnya kami balik kampung sebab nak hantar ayah pada Jumaat malam tu.Tapi kami terus balik kampung hari Selasa tu jugak. Kata suami Wa ..tak sempat tengok arwah tak apa..yang penting kita balik. Memang tak sempat sebab lepas Zohor nenek dah dikebumikan. Moga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman.
     Sebenarnya ada peristiwa sedih jugak berlaku pada minggu tu..tapi takpelah biarlah aku simpan dalam hati je..sob..sob ..sob..
     Hari Jumaat , kami bertolak lepas maregrib..tapi aku dan suami bertolak ke tempat lain untuk menyelesaikan peristiwa ' sedih  tu dulu. Lama sangat nak selesaikan perkara tu..dari lepas marghrib sampai jam 9,30 barulah kami bertolak ke kompleks tabung haji K Terengganu. Sampai je dah jam 10.30 ..budak2 ni tidur lak dalam kereta. 
     Aku cakap ngan suami . Abang pegi jumpa ayah dulu,...biar aku tengokan budak2, sebab takut Amsyar mengamuk je bila kejutkan dia tengah tidur. Tapi husband aku sentiasa optimistik dengan Amsyar hahaha.. 
     Dia cakap bolehh je,,kita pergi sekali ..kejutkan budak2 ni.Dengan berat hati aku kejutkan Amsyar dan Aca.. nasib baiklah diorang ni ok je. Dari tempat parking tu, jauhnya nak berjalan ke tempat daftar tu . 
     Amsyar hubby aku sentiasa pegangkan tangan dia sebab ramai sangat orang.Aku ni sentiasa risau takut dia buat perangai je time-time orang ramai tu.Tapi alhamdulillah..Allah permudahkan segala urusan kami masa tu.
    


       Bila sampai..sayu je aku tengok muka ayah. Walaupun aku kadang-kadang selalau gak berselisih pendapat dengan ayah,,tapi, jauh disudut hati aku..aku sayangkan ayah sangat-sangat.Masa tu .perasaan gembira dan sedih bercampur baur. Bimbang pun ada sebab dia sorang-sorang je nak ke sana nanti.



Tu Amsyar pun ada hihihi. ..
 .    
     Patutnya ayah check in jam 11.40 malam, tapi dalam jam 11 diorang dah panggil masuk. Kejap je kami dapat jumpa dia ..nasib baiklah tadi hubby ajak pergi sekali..kalau kami gi asing-asing , mesti aku yang tak sempat peluk cium ayah.




Selamat jalan ayah,,,kami akan rindukan ayah sangat-sangat


 Moga ayah dapat haji yang mabrur .Aamin. Dan semoga ayah diberikan kesihatan yang baik sepanjang berada disana.
   

15 comments:

  1. Moga ayahnya selamat pergi dan kembali dg haji yg mabrur. Kemang mana Kemang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Mie..kemang yang ambik semua gambar hehehe...

      Delete
  2. TAKZIAH KEHILANGAN NENEK TERSAYANG MOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT-NYA...SELAMAT TUNAIKAN HAJI AYAH WA N PEROLEH HAJI MABRUR

    ReplyDelete
  3. Mmg sayu kalo antar org nk p Haji.. Nk2 plak parent kita kn.. Smoga dipermudahkan urusan di tanah suci.. Salam takziah juga & alfatihah utk arwah nenek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye mama tisya..rindunyaAllah je yang tahu..

      Delete
  4. moga ayah wa dapat hj yg mabrur..aamiin

    ReplyDelete
  5. semoga ayah Wa selamat dan mendapat haji yang mabrur ye..

    ReplyDelete
  6. seronoknya dah sampai rezeki pakcik Mekah. takziah juga atas pemergian arwah ya. semoga pakcik dapat haji mabrur.

    ReplyDelete
  7. Slhamdulilah semuga mendapat haji yang mabrur amin

    ReplyDelete
  8. Takziah diatas pemergian nenda tercinta...
    Syukur..ayah dapat jadi tetamu Allah di musim haji tahun ni, semoga dipermudahkan segala urusan disana dan dapat haji yg mabrur..amiin..

    ReplyDelete
  9. kita ni hanya mampu plan kan. tapi ALLAH is the best planner.
    Semoga ayah Wa selamat mengerjakan haji dan mendapat haji yang mabrur.. Ameen.

    ReplyDelete