Wednesday 28 December 2011

Day 3 Part 2 ~ Jalan-jalan cari Makan Ikebukuro


         Alya -singgah kedai bunga dulu , dlm train station :)

.....aku dah takde idea kat mane lokasi hb dengan Mashur..aku blur kejap, sebab nak mencari hb di celahan manusia yang baru balik keje isn’t an easy task..pening kepala aku tengok orang ramai sangat. Jenuh aku cuba cari hb ngan Mashur.Tapi memang tak nampak bayang langsung... masa tu aku rasa macam nak balik guest house je..tapi sebenarnya jalan balik pun aku tak tau, sebab mashur dah bawak kami jalan jauh dan bukan laluan yang kami selalu ikut ..
   masa aku tengah mencari-cari tu...tetibe aku rase  baju aku ditarik seseorang…
berderau gak darah aku masa tu , dahlah berdua je ngan Alya...takkan ada orang Jepun nak pau aku pulak..hahaha....bila aku pandang je belakang..aku rasa lega yang amat sangat..
                                            
                                     ‘That way ‘ kata Aziz

Nasib baik Aziz ada dibelakang..aku lupe yang die pon guide kami sekali..kalau dia jalan bersama2 dengan hb dan Mashur yang dah jauh ke depan, tak taulah nasib kami  :( .
Lama jugak kami berjalan malam tu .Tapi asyik sebenarnya tengok kehidupan malam kat Ikebukuro ni...







 Dalam perjalanan tu aku nampak Lawson Mart. Yesss.. nilah kedai yang aku cari..Kat kedai ni boleh beli iket ke Doraemon Museum. So balik je dari Marhabaa memang aku cadang nak singgah beli tiket kat sini.

        Sampai je Marhabaa..Aziz dan Mashur tinggalkan kami kat sana. Rasa terharu sangat dengan kebaikan diorang dan kami rasa terkilan tak ada apa yang kami nak bagi sebagai balasan . Huby nak bagi duit kat Masur ..tapi dia tak nak ambil..Dia kata dia ikhlas tolong 

kawan seagama. Kitorang memang terhutang budi dengan dia.

 
 
    Marhabaa ni ialah restoran Pakistan . Makanan halal kat Jepun ni memang mahal..sepinggan nasi beriani ayam je dah mencecah RM 40 . Ni antara menu2nya..
nasi putih - RM8 sepinggan
nasi beriani kosong - RM 28..:)




 So malam tu kitorang dinner beriani ayam dan Alya pula kami orderkan nasi dengan telor. Masa tengah makan tu , ada empat orang  dari Malaysia masuk kedai tu , melancong gak kot. Kami cuma bertukar senyuman je..tak bertegur sapa pun. mungkin masa tu tengah sedap sangat makan nasi lepas dua hari dah tak jumpa nasi..ha..ha.









Balik dari Marhabaa, kami  terus singgah ke Lawson Mart untuk beli tiket ke Muzium 
Doraemon.

pic..google  



aku mintak tolong staff kat kaunter tu belikan sebab mesin tu tak de translation  


? Muzium Doraemon ticket        


..alamak..dia tak paham dan tak pandai cakap bi..           
                                    Fujiko F Fujio  ticket ?
                              Oooohhhh...hait..haittt..’baru dia faham..

Nak beli tiket ni kena gunakan mesin Loopi  macam ni. 
Dekat Museum tu tak ada jual tiket masuk me Museum ni , so kalau korang nak masuk ke Muzium Doraemon ni kena beli siap-siap kat Lawson. .Susahnya nak berkomunikasi dengan awek ni.. dia tanya aku..aku tak tau nak jawab.. aku tanya dia..dia lagi tak paham..memang masa tu rasa macam cakap ayam ngan itik je.
Tapi dia macam rasa bersalahhh sangatt bila tak dapat nak fahamkan aku ..hahaha...memang nampak sangat rasa bersalah kat muka dia tu.
Last2 aku tunjuk kalendar kat hp..3.12 ( Ahad ) .. , aku cakap two  tickets guna isyarat jari .je
     OOOhhhhhh..hait..haitt..
Pas tu dia call guna mesin tu , tapi malangnya..tiket untuk besok dah habis.Alaa...frust la ..tak dapt beli tiket nak tengok Doraemon.









Lepas pusing-pusing area situ , akhirnya kami jumpa jalan balik ke guest house.

7 comments:

  1. nasib baik ade si aziz tu ha..hehe

    ReplyDelete
  2. Kehidupan malam di Shinjuku lebih menarik. Seniman jalanan di Harajuku juga mengasyikkan. Sempat ke sana ke... :)

    ReplyDelete
  3. Best nya g jalan jepun.leh lah p lepas ni :)

    ReplyDelete
  4. alamak cane ni nak beli tiket doremon klu tak reti? adeh pening sudah. online punye ada tak?

    ReplyDelete
  5. untung dpt jumpa rest pakistan..sy p sana tak makan nasi berhari2..susahnya tp nasib baik anak sy boleh speaking jepun...hehhee

    ReplyDelete
  6. fatt, rasanya bleh kot , 1st day kat jepun tu , trus beli tiket muzium tu :-)

    ReplyDelete
  7. pergh.... baca entry sebelum ni ngan entry sekarang, terasa sgt mencabar berada di Jepun. apa2 pun seronok sgt baca kisah ni... nanti nak baca lagi.... hehe...

    nasi putih rm8.00 lebih kurang harga kat hong kong jugak...

    ReplyDelete