Sunday, 2 April 2017

Hari Kesedaran Autism..untuk Amsyar Sayang..


             Setiap tahun 2 April..seluruh dunia menyambut Autism Awareness Day.Selamat Hari Autism untuk Amsyar sayang.Mak & Abah akan jaga Amsyar sampai bila-bila. Kasih sayang mak & abah pada Amsyar melebihi segala yang ada di dunia ni. Doa mak...semoga Allah akan menjaga Amsyar tatkala Mak dan Abah terleka dalam tanggungjawab kami. Aamin...Sayang Amsyar.. 
           Selamat Hati Autism untuk ibu bapa yang menjaga anak-anak autism.Hanya kita yang ada anak autism je tahu macam mana sukarnya nak menjaga anak-anak syurga ni. Tapi sajak kat atas tu cukup menceritakan apa yang kita alami.. Sajak ni dah lama Wa simpan..dan tiap kali Wa baca sajak ni..mesti Wa sebak.....
       Doakan Wa jadi ibu yang sabar ya...

19 comments:

  1. SELAMAT HARI AUTISM DUGAAN YG DITERIMA DIREDAI MESKI BESAR SEKALI...GANJARAN-NYA BSR JUGA..AMSYAR ANAK SYURGA AKN PIMPIN WA KE SYURGA INSYAALLAH...SAJAK WA AMAT INDAH PENUH MAKNA

    ReplyDelete
  2. Tahniah kak wa mempunyai anak autism yg ckup istimewa..

    Semoga kak wa diberikan kekuatan dan kesabaran untuk menjaga amanah Allah ini

    ReplyDelete
  3. Mmg besar dugaan tu semoga Wa tabah ye

    ReplyDelete
  4. Semoga Wa terus sabar menjaga amanah Allah yang menjanjikan syurga buat Wa dan suami...

    ReplyDelete
  5. Moga Syurga menjadi milikmu Wa.
    Aamiin..
    Nampak artis Zarina Zainuddin jaga 2 kembar autism dia kat instagram.. begitu menginsafkan. Memang tabah kaum2 ibu ni.

    ReplyDelete
  6. sebak baca...mmg parent yg ada ank autism kena tabah & sabar melayan...selamat hari autism utk amsyar

    ReplyDelete
  7. moga akak n family trs kuat n tabah menjaga Amsyar, insyallah dia ganjaran terbaik bt kita dari Nya

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah pengorbanan dan kesabaran seorang ibu menguatkan semangat anak2 istimewa begini..

    ReplyDelete
  9. Anak syurgA ni..menjaga mereka memang perlukan kesabaran tahap tinggi. Semoga Wa sentiasa sabar dan gembira menjaga anak ini..

    ReplyDelete
  10. Allahvtahu Wa dan suami layak menerima amanah ini..insyaallah kasih sayang penguat semangat dan terus berdoa muga suatu hari nanti Amsyar mampu menjadi insan yg mulia..amin amin

    ReplyDelete
  11. Hakak ada sorang cucu sedara yg autisme Wa. Memang terasa berat jugak dugaan mereka bila tengok anak sedara tu melayan kerenah anak dia.

    Apa pun kagum dengan mereka yg mempunyai anak istimewa termasuklah Wa. Insyaallah ganjaran yg besar menanti.

    ReplyDelete
  12. Selamat hari Autism untuk Amsyar dan mak abah amsyar. moga kalian lebih kuat dan tabah mulai hari ini dan selamanya :)

    ReplyDelete
  13. Wa, tak sedar air mata saya gugur se titik dua bila baca isi hati wa. Itu bukan perkara mudah bagi saya.

    My prayer for Amsyar. Always.

    ReplyDelete
  14. Dia cuma beri ujian ini utk mereka yang kuat dan termampu sahaja... anda insan hebat kerana terpilih oleh-Nya berbanding kami dan yang lain2...

    ReplyDelete
  15. ibu-ibu yang ada anak autism, korang memang awesome ... semoga terus sabar dengan karenah anak

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah..akak sgt beruntung tau.. hadirnya amsyar ibarat permata y ckp beharga utk akak n keluarga...

    ReplyDelete
  17. ALLAH maha mengetahui segalanya.. U ibu yang kuat.

    ReplyDelete
  18. ALLAH beratnya ujian ini, hnya ibu je yg faham perasaan ini,
    luluh hati ini bila baca, sedikit sebnyak sebak bila mendalami sajak ini..

    ReplyDelete
  19. Moga Amsyar membesar dengan sihat dalam dakapan kasih sayang dan sokongan tak berbelah bahagi keluarga 😊

    ReplyDelete