Tuesday 1 September 2015

Riang Ria Raya SKTP2

             Ni cerita basi heheehe...orang dah abih raya..aku baru nak cerita pasal raya.Ni kisah jamuan raya kat sekolah baru-baru ni.Dah jadi tradisi memang ada jamuan tiap-tiap tahun.Tahun lepas kami buat jamuan besar-besaran di dewan sekolah,combine tahun. 2,3,4. Tahun ni pulak,terpaksa berpecah sebab tahun 1 buat jamuan di kantin.Tahun 2.3 pula kat kelas masing-masing.Bila dah ada jamuan, cikgu pun samalah kena masak :). Kali ni aku masak carbonara je.

Pagi-pagi dah masuk dapur nak mencucuk mende ni.Susah nak buat.sebab spaghetti tu kan senang patah..tapi. setelah satu jam mengadap siap jugaklah.
Sambil sambil tu, buat prop untuk bergambar nanti.

            Sebenarnya, memang best bila ada program macam ni.Murid seronok,cikgu lagi-lagi seronok sebab masa nilah nak mereleasekan tension seketika  Hahaha.tapi tak delah release tension sangat pun sebab sambil makan sambil kejar budak-budak kecik yang suka sangat berlari berkejaran.Makannya kejap je..tapi main je lebih.Tapi memang best sangat kat sek ni.Walaupun aku baru dua tahun kat sini, tapi cikgu-cikgu sessi petang kat sini memang the best.







  Posing..posing dan posing lagi....
 
Turn kanak-kanak riang pulak...:)









Alhamdulillah..semuanya berjalan lancar..memang happening sambutan raya kali ni.
 Menu utama..nasi lemak
 Antara kuih yang ada..banyak lagi..tapi tak ambil gambar.gambar carbonara yang aku masak pun,aku boleh lupa nak ambik gambar
Ha...ni menu yang paling best murid bawak hehehehe.Keropok tu memang favourite aku dari kecik lagi.Aku siap mintak ngan anak murid nak bawak balik lagi keropok ni.:)
       So..tu aje jamuan raya kat sekolah tahun ni..jumpa lagi tahun depan :)

7 comments:

  1. Kalau tengok pd gambar2 tu memang nampk meriah sungguh,guru dan ank murid sama seronok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah...cikgu lebih over dari murid...ekekee

      Delete
    2. Ha ah...cikgu lebih over dari murid...ekekee

      Delete
  2. Seronok tengok semua senyum lebar..

    ReplyDelete