Loading...

Saturday, 21 November 2015

TAHNIAH ALYA

  Assalamualaikum wbt
Seminggu sebelum majlis ni..aku hari-hari membebel kat Alya sebab dia 24 jam asyik dengan handphone.Dia selalu dengan handphone ada dua sebab.Pertama tengok cerita Doraemon, ke dua sebab dia suka melukis, dia lukis dia tiru dalam you tube.
    Dalam membebel tu, aku selalu cakap macam ni.
'Mesti Alya dah tak dapat no 1 sebab asyik dengan handphone je '
Masa pertengahan tahun tu, dia dapat no 1.Malam tu hubby aku panggil aku.Rupa-rupanya dia panggil aku dan tunjuk result Alya online. Ahamdulillah...dia masih lagi dapat no 1.
     Balik sekolah hari tu, dia cakap ngan aku.
'Mak tahu tak nanti Alya dapat berapa hadiah?'
'Mmmmmm...tak tau (sebenarnya abah dia dah bagitau aku dah) la..berapa sayang'
'Alya dapat 5 hadiah...'
'Wahhhhh....betul ke..tahniah sayang'...sambil tu aku peluk dia erat-erat
        'Tapi boleh tak mak datang nanti masa Alya dapat hadiah'
'Mmmm mak tak dapat datang sayang sebab kat sek mak pun ada hari Anugerah..
'Oooo..ye ke..takpelah Mak..'
Nampak macam ada riak kecewa kat wajah dia.Masa tu aku rasa bersalah. 
'Abah ada kan..nanti abah ambil gambar Alya ye sayang'
           Alya sekolah ikut abah dia, so aku taklah risau sangat sebenarnya.
Masa hari anugerah cemerlang tu,aku duty bahagian jamuan murid..so cepat jugaklah abis sebab makanan kami bagi masa pagi sebelum acara.
            So..aku mintak izin dengan guru besar nak gi sekolah Alya kejap.
Sampai je sekolah Alya.masa tu,  diorang sedang bagi anugerah intuk Prasekolah.Fuh... nasib baik sempat.
       Bila Alya nampak je aku ada kat situ..dia terperanjat.. 
'Mak cakap mak tak datang..'
Aku senyumm je..Alhamdulillah...Alya dapat 5 anugerah untuk tahun ni.












Tahniah Alya Sayang.Mak dan abah doakan Alya akan berjaya dunia dan akhirat.Mak dan abah sayang Alya sangat-sangat.



29 comments:

  1. Salam.singgah petang Wa....Alhamdulillah dan tahnaih buat Alya...semoga sentiasa berjaya dalam kehidupan dan membanggakan ibubapa Alya.

    ReplyDelete
  2. tahniah alya...moga pencapaian seterusnya akan lbh cemerlang...biasala mamanya cikgu kan...anak2 murid dididik spy pandai apalagi anak sndri.

    ReplyDelete
  3. Wahhhh!!!! Tahniah Alya ...auntie JM tumpang gembira....terbaik lah!

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. permulaan yang baik ya sayang. Teruskan di masa hadapan

    ReplyDelete
  5. tahniah utk Alya dari maktok semoga terus berjaya dimasa akan dtg

    ReplyDelete
  6. Tahniah Alya.. nampaknya Alya sapu habis ni..hehhehe :D

    ReplyDelete
  7. Tahniah Alya..moga terus cemerlang lagi

    ReplyDelete
  8. tahniah..tahniah
    moga lebih cemerlang lg

    ReplyDelete
  9. tahniah..tahniah
    moga lebih cemerlang lg

    ReplyDelete
  10. tahniah alya.
    .turut berbangga dengan pencapaian alya...

    mesti masa nampak mama datang alya gembira sangat2 kan..

    ReplyDelete
  11. Pandai budak Alya ni tahniah ya maknya. Dan paknya juga

    ReplyDelete
  12. alhamdulilah tahniah Alya, mak dan abah. moga terus berjaya dunia akhiray ye alya sayang :)

    ReplyDelete
  13. Tahniah Alya dan parentnya sekali...

    ReplyDelete
  14. Hebat, dapat banyak hadiah. Kipidap, dan tahniah Alya dan mak ayahnya sekali.

    ReplyDelete
  15. tahniah adik comel...tahniah mama dan abahnya..

    ReplyDelete
  16. Salam n happy Monday. wah tahniah alya. mg terus istiqamah dan maju lg. Tumpang bangga kejayaan anak2 kawan2 ni

    ReplyDelete
  17. Tahniah Alya dan seluruh keluarga jugak...banyaknyeee anugerah Alya...pasni belajar pandai2 lagi tau...moga berjaya dunia akhirat :)

    ReplyDelete
  18. Banyaknye dapat anugerah.
    Tahniah Alya. Untie tumpang happy.

    ReplyDelete
  19. Tahniah Alya!!! semoga terus cemerlang dalam menghadapi segala UJIAN di dunia yg penuh dengan pancaroba! :)

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah! Tahniah, Alya! Banyak tu dapat 5 hadiah ^_^

    Oh, Wa ni pun cikgu ya? Barulah tahu. Hari penting macam ni kalau anak tak nampak muka kita, macam kurang meriah aje memori ni yerk ^_^ Pengalaman saya dulu pun macam tu. Lebih meriah rasanya bila kita terima hadiah, makpak ada depan mata tolong tepuk tangan sama :)

    ReplyDelete
  21. Asalam adik..wah hebat betul anugerahnya ya..tahnia buat adik...

    ReplyDelete
  22. Saya yg bergenang airmata baca ni sebab terharu masa dia terkejut mak dia dtg. Tahniah Alya.

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah :)
    tahniah alya syg...
    happy nyer la. senang hati kita...

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah.. tahniah Alya =)
    teruskan cipta kejaayaan.. ehehe..

    ReplyDelete
  25. alhamdulillah Alya..
    tahniah..sgt2 cemerlang..smoga trs mengukir kejayaan utk msa2 akn dtg..amin

    ReplyDelete