Thursday, 17 July 2014

Tragedi MH17 - 295 dikhuatiri maut( AlFatihah )

      Pagi tadi masa bangun sahur,tiba-tiba hubby bagitau flight Mas terhempas.Rasa macam tak percaya..terus je aku bukak internet.Sedihnya bila baca berita dan tengok gambar-gambar tragedi.Sedihnya bila kenangkan family yang sedang tunggu mereka untuk beraya bersama-sama.
 Walauapapun, takziah diucapkan untuk semua keluarga mangsa yang terlibat.Dan biar apapun yang sebenarnya terjadi , ianya adalah peringatan untuk diri kita jugak yang maut bakal menjemput kita bila-bila masa je..tak kira walau kita di mana.Jadi , janganlah kita sakiti hati orang yang kita sayang mungkin dia atau kita dulu yang Allah akan  jemput ...bila-bila masa je. Mungkin hari ini, mungkin besok ..entahlah hanya Allah jua yang mengetahuinya :(

Sedih sangat tengok gambar-gambar ni semua ,dan rasa macam tak percaya je berlaku kat flight MAS.



































    Ya Allah , berilah kekuatan kepada ahli keluarga mangsa yang terlibat dengan musibah ni. Betapa beratnya bebanan yang mereka tanggung.Betapa kita sedih dengan tragedi ni , mereka 1000x lagi sedih ,betapa  berat mata kita memandang berat lagi bahu mereka yang memikul. ~ Al Fatihah ~


14 comments:

Nurzakiah Hanum said...

Allhuakbar berat dugaan yg menimpa Malaysia sama2kita panjat kan doa
Al-Fatihah

Jari Manis said...

Al-Fatihah...amin...mmg wordless..semoga semua ahli keluarga mangsa tabah. Darinya kita datang kepada nya kita kembali..Bersama2 kita berdoa agar kita di matikan dalam keadaan husnul khotimah

Mie said...

Dah bertambah jadi 298 orang...

Kopiolimauice said...

Ya Allah berat dugaan ni T__T Al-fatehah bgi mangsa beragama Islam...

Acik Erna said...

acik terkejut sangat wa..memang tak de yang selamat kan.
tengok senarai crew..sedih
salam takziah untuk semua keluarga mangsa

Cho Zila said...

Memang terkejut... yang dulupun belum habis ceritanyer dah ada lagi dugaan yang baru..

paridah said...

sangat sebak sedih dugaan Allah buat insan2 yg tabah...moga Allah memelihara negara kita drpd musibah yg xdiingini n allahyarham yg terbabit ditempatkan di kalangan para solihin...amin..

Kakzakie said...

Tragedi dibulan mulia kesannya lebih terasa. sedihnya tak terkata.
Kesian pada pada keluarga yg menanti..

yana yani said...

saya pun tahu pasal ni time sahur tadi
terkejut betul bila dapat tahu
dahlah kita masih lagi belum temui jawapan tentang MH370
tapi ni MH17 pula, tragis betul rasa
simpati pada keluarga mangsa

ika zulkefli said...

trkejut jgak bila dngar pgi td, bsar dugaan buat keluarga mngsa, Al-fatihah dan takziah..:)

aTieYusof Family said...

Memang sedih dan terkesan dgn berita MH17 ini.. ya Allah! ujian bertimpa2..moga Malaysia kuat hadapi semua ini..Al-Fatihah :(

saniah ibrahim said...

terima kasih kerana sudi singgah blog akak yang tak seperti nya.
sesungguhnya tahun 2014 ni benar2 tragis

Norniwanie Nasarudin said...

Allah..sangat sedih...Semoga keluarga mangsa tabah...Innalillah..

Nora Karim said...

Innalillahiwa innailaihirojiun.... berita sedih buat rakyat malaysia...